گزارش-کارآموزی-رشته-حسابداری-نگرشی-بر-سیستم-حسابداری-شهرداری-منطقه-11-تهران

گزارش کارآموزی رشته حسابداری نگرشی بر سیستم حسابداری شهرداری منطقه 11 تهران

فرمت فایل دانلودی: .zip
فرمت فایل اصلی: DOCX
تعداد صفحات: 130
حجم فایل: 1008
قیمت: 14000 تومان

بخشی از متن:

گزارش کارآموزی رشته حسابداری نگرشی بر سیستم حسابداری شهرداری منطقه 11 تهران

موضوع کارآموزی : نگرشی بر سیستم حسابداری شهرداری منطقه 11 تهران

محل کارآموزی : حسابداری شهرداری منطقه 11 تهران

تعداد صفحات : 130

فرمت : word

منابع دارد.

گارانتی بازگشت وجه دارد.

فهرست مطالب»
1-فصل اول
1-1مقدمه 1
2-فصل دوم
1-2-تاریخچه شهرداری 3
2-2-تاریخچه منطقه 11. 5
3-2-قواعد کلیه . 5
4-2-وظایف شهرداری 7
5-2-نمودار سازمانی شهرداری. 13
6-2-شرح وظایف شهرداری و معاونین شهردار. 14
7-2-نحوه انتخاب شهردار و معاونین شهردار 15
8-2-مقررات استخدامی شهرداری 17
9-2-مقررات جزائی 17
10-2-تعداد پرسنل شهرداری منطقه 11 18
11-2-فعالیت های جاری شهرداری. 19
12-2-اهداف و فعالیت های آتی . 20
-مساحت منطقه 11. 20   
-محدوده جغرافیایی منطقه 11. 21
-میادین منطقه 21
-مناطق همجوار. 21
-جمعیت ساکن درمنطقه. 21
-تعداد نواحی. 22
-تعداد محله. 22
-میانگین سنی جمعیت منطقه 22
-تعداد خانوار 22
-رشدجمعیت . 23
-میزان با سوادی و بی سوادی جمعیت. 23
3-فصل سوم
1-3-شرح وظایف معاونت مالی و اداری شهرداری . 24
2-3-نمودار سازمانی معاون مالی و اداری شهرداری 25
3-3-شرح وظایف اداره حسابداری . 26
4-3-نمودار سازمانی اداره حسابداری شهرداری 29
5-3-سیستم حسابداری . 30
6-3-عملکرد اطلاعاتی . 31
7-3-عملکرد کنترلی 31
8-3-عملکرد خدماتی. 32
9-3-عوامل سیستم حسابداری . 32
10-3-طرز کار سیستم حسابداری . 34   
11-3-ورودی سیستم حسابداری 35
12-3-پردازش اطلاعات . 37
13-3-خروجی یا محصول سیستم حسابداری . 42
14-3-استفاده کنندگان از اطلاعات مالی 44
15-3-استفاده کنندگان برون سازمانی . 45
16-3-سایر استفاده کنندگان. 49
17-3- استفاده کنندگان درون سازمانی . 52
18-3-نمونه ثبت ها جهت استفاده در آموزش حسابداری تعهدی و ارزش نقدی53
19-3-ثبت های هزینه، انبار و اموال . 54
20-3-ثبت های مربوط به پروژه ها، سرمایه گذاری ها و مشارکت . 56
21-3-ثبت های درآمد با توضیحات 57
22-3-نگرشی بر سیستم حسابداری کامپیوتری شهرداری 66
-منوی اصلی وزیر مجموعه ها. 67
-مشاهده دستور دریافت 67
-مشاهده سند بهادار 72
-تنظیم سند. 73
-حدف سند 75
-دریافت اسناد از درآمد 77
-استرداد اسناد به مؤدی. 78
فصل چهارم
1-4-شرح فعالیت های کارآموز 80
طبقه بندی حسابها. 83
حسابهای معین . 102
گروه و حسابهای تفضیلی 106
حسابهای تفضیلی درآمدی . 111
حسابهای تفضیلی هزینه ای . 115
عنوان گروه های اصلی و فرعی (طبقه حساب) 118
ترامه . 119
نتایج عملکرد (صورت درآمد و هزینه). 120
حسابهای آماری و ترامه افتتاحیه و اختتامیه . 121
پیوست و ضمائم

مقدمه:

پر واضح است که اداره نمودن شهر بزرگ و پر جازبه ای مانند تهران نیازمند مدیریت بسیار قوی و برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلند مدت می باشد اجرای هر یک از این برنامه ها و ایجاد اشتغال و فرصت های برابر آموزشی، شغلی و . برای شهروندان در سطح کلان شهری همچون تهران مستم صرف هزینه هایی هنگفت از جانب دولت است. دولت برای اینکه بتواند در کوتاهترین زمان ممکن به اهداف مورد نظر خود دست یابد بودجه پیش بینی شده برای اداره شهر را بین مناطق 22 گانه تهران تسهیم می‌کند. این تسهیم به تناسب جمعیت، مساحت، مراکز مهم اقتصادی ی، میانگین سنی و . صورت می گیرد. به عنوان مثال در منطقه ای که میانگین سنی کمتر (پایین تر) از مناطق دیگر است نیاز به فضاهای آموزشی، تفریحی محسوس تر است و با توجه به انیکه دولت خود را مم به تأمین نیازهای شهروندان می داند بنابراین بودجه اختصاص یافته به این منطقه در بخش عمرانی- آموزشی بیشتر از سایر مناطق خواهد بود. با توجه به اهمیتی که دولت برای انجام هر چه بهتر و دقیق تر امور شهری قائل است مسئولیت های خود را که مربوط به اداره این امور است به شهرداری ها که جزء مؤسسات دولتی محسوب می گردد واگذار نموده است لازم به یادآوری است. با این که هر یک از مناطق 22 گانه تهران توسط شهرداری مختص به منطقه خود اداره می شود اما کلاً زیر مجموعه ای از سازمان شهرداری مرکزی کل تهران محسوب می شوند و از ت گذاری های کلان، در سطح شهر و در نهایت کل کشور تبعیت می‌کنند چنانچه ذکر شد هر ساله اعتبار خاصی برای هر منطقه تخصیص می یابد که این اعتبار به تدریج و مرحله به مرحله در طی سال در اختیار شهرداری ها قرار می گیرد. شهرداری ها نیز همچون سایر سازمانهای دولتی ضمن ارائه گزارشات دوره ای در زمینه میزان پیشبرد طرح های عمرانی، پروژه های اقتصادی، سرمایه گذاری های شرکت های تابعه (دولتی) و نحوه انجام امور محوله خود باید اطلاعاتی راجع به نحوه استفاده از منابع مالی و اعتبارات تخصیص یافته خود را به طور مشروح طبقه بندی شده و در قالب گزارشات مالی که توسط حسابداران تهیه و مورد تأیید حسابرسان است در اختیار دولت قرار دهد. این اطلاعات ارزشمند مالی علاوه بر نظارت دولت بر امور بیت المال، دولت و مسئولین را در تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و ت گذاریهای آتی یاری می‌کند. آنچنان که ذکر شده تهیه این اطلاعات مالی به عهده حسابدارانی است که در دایره حسابداری شهرداری ها، تحت نظر معاونت امور مالی به فعالیت می پردازند. در این گزارش سعی بر این است که کلیاتی از مراحل و نحوه تنظیم این اطلاعات مطرح گردد.

تاریخچه منطقه 11 (معرفی و شناخت اجمالی منطقه):

منطقه 11 شهرداری تهران از بخشهای کلان شهر تهران است سابقه شکل گیری بافتهای  مسی به اولین تجدید حیات تهران در دهه 1280 هجری قمری باز می گردد و مقارن با آن سالهاست و به پیکره سنتی شهر تهران مربوط می شود.

بدون شک رونق، توسعه و شکل گیری ساختارهای اصلی منطقه مربوط به دوران پهلوی اول است بین سالهای 1304 تا 1320 که به تدریج این عناصر یا در محدوده کنونی منطقه 11 ویا در جوار آن است. (عناصری چون راه آهن، دانشگاه، پادگان، بیمارستان و پارک شهر) به طور کلی تا سال 1342 بخشهای مهمی از منطقه 11 از مناطق مرفه نشین و پر رونق تهران محسوب می شود اما همزمان به لحاظ موقعیت مرکزی منطقه فعالیت های کارگاهی و بازارهای تخصصی در بخشهای شمالی منطقه رونق یافته است.

قواعد کلیه:

1-    مقصود اصلی از تأسیس بلدیه حفظ منافع شهرها و ایفای حوائج اهالی شهر نشینان است.

امور راجع بلدبه از قرار تفصیل است اولاً اداره کردن آنکه اهالی شهر آنچه برای حفظ اصلاح امور بلدبه موجب قانون میدهد. ثانیاً اداره کردن اموال منقوله و غیر منقوله و سرمایه هائیکه متعلق به شهر است ثالثاً مراقبت در عدم قحطی آذوقه شهر به وسائل ممکنه، رابعاً ساختن و پاک نگه داشتن کوچه ها و میدان ها و خیابانها از پیاده رو و کالسکه رو و باغهای عمومی و مجاری میاه و زیر آبها و پلها و معابر و غیره و همچنان روشن کردن شهر و تقسیم آبهای شهری و مراقبت در تنقیه قنوات و پاکیزگی حمام ها و خامساً مراقبت در رفع تکدی و تأسیس دارالمساکین و دارالمجز مریض خانه ها و امثال آن سادساً معاونت در اقدامات حفظ الصحه و حفظ دواب و حشم و تأسیس دواخانه ها و امثال آن سابعاً مواظبت در اینکه معابر شهری موافق نقشه معینی باشد و اقدامات مقتضیه بر ضد حریق و سایر بلیات سماوی و ارضی بعمل آید و ثامناً بیمه ابنیه این متعلق به شهر از حریق تاسعاً معاونت در تکثیر معارف و مساعدت در دایر نمودن کتابخانه ها و قرائت خانها و موزه ها و حفظ مرمت مساجد و مدارس و ابنیه عتیقه، عاشراً مساعدت با دولت در ساختن بازارها و نمایش گاههای تجاری و کلیه مراقبت رواج حرفت و تجارت شهر و دایر نمودن محل تشخیص اسعار و معاملات عمومی.
.
.

دانلود فایلپرداخت با کلیه کارتهای عضو شتاب امکان پذیر است.


مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها